ارسال آگهی رایگان
حساب کاربری خانه تمام آگهی ها پشتیبانی
تراکت
تراکت تبلیغاتی معمولا برگه ‌ چاپی و تا نشده است که برای جلب توجه مردم به رویدادی خاص، خدمات، ایده یا محصول به کار گرفته می‌شود. تراکت تبلیغاتی معمولا پیام خیلی ساده‌ای در خود دارد که به راحتی منتقل می‌شود.

طراحی تراکت

طراحی باید به گونه ای باشد که مخاطب را به خواندن تراکت ترغیب کند و باعث نشود تا با خواندن اولین جمله آن را دور بیندازد. استفاده از تصاویر و فونت های مناسب می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. نکته قابل توجه این است که طراحی تراکت به گونه ای باشد که نظر گیرنده را به خود جلب کند.عموما در طراحی تراکت هر چه مطالب بزرگ تر باشد نظر بیننده را بیشتر به خود جلب می کند، در کنار این موضوع استفاده از رنگ های هم خانواده و ترکیب رنگ های مناسب نیز می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. نکته بعدی قرار دادن تصاویر مناسب در تراکت است. سعی کنید در طراحی تراکت از تصاویری که می تواند برای مشتری جذاب باشد استفاده کنید. چرا که نظر مردم در نگاه اول به سمت تصاویر بیشتر از نوشته ها جلب می شود.

چاپ تراکت

تراکت تبلیغاتی اندازه‌ی ثابتی ندارد و می‌تواند در هر اندازه‌ای انتشار یابد. معمولا فقط یک طرف برگه‌ ی تراکت تبلیغاتی چاپ می‌شود، با این حال، قانون خاصی وجود ندارد که چاپ هر دو طرف تراکت را منع کند. چاپ تراکت‏ ارزانترین نوع تبلیغ در عرصه چاپ قطع کوچک است. چاپ تراکت می تواند در انواع و اقسام و در سایز و طرح های مختلف به دست مردم برسد تا افراد با دیدن آن ها توجهشان جلب شود. تراکت تبلیغاتی می‌تواند با هر رنگی چاپ شود، با این حال، رنگی بودن تمام صفحه بیشتر توصیه می‌شود زیرا می‌تواند هدف اصلی تراکت تبلیغاتی که جلب توجه مردم است را برآورده کند. توزیع و استفاده تراکت‌های تبلیغاتی معمولا به چندین روش‌ توزیع و پخش می‌شوند که آن جمله می‌توان به پخش شدن بین مردم در خیابان‌ها، فرستادن به درب خانه‌ها از طریق پُست، به داخل انداختن از میان درب خانه‌ها، قرار گرفتن در زیر برف ‌پاک‌کن ماشین‌ها، توزیع شدن بین مردم در نمایشگاه یا مراسم خاصی و یا چسباندن بر روی دیوارها اشاره کرد. گاهی این تراکت‌ها بر روی بولتن‌هایی که در کافی‌شاپ‌ها، دانشگاه‌ها یا مکان‌هایی از این دست نیز گذاشته می‌شوند. تراکت به دلیل پخش مستقیم آن (پخش دست ‏به دست، چسباندن به دیوار یا قرارگرفتن در صندوق های پستی) طیف وسیعی از مخاطبان را پوشش می‌دهد.‏ تراکت تبلیغاتی معمولا عمر کوتاهی دارد، به‌ عنوان مثال، فقط برای اطلاع یک رویداد یا اتفاق مانند افتتاح فروشگاه بزرگ یا حراج خاص استفاده می‌شود. به همین دلیل، لزوما نیازی نیست کاغذی که برای تراکت تبلیغاتی استفاده می‌شود سنگین باشد، ولی بهتر است تراکت بر روی کاغذهای ضخیم‌تر چاپ شود تا در صورتی که نیاز باشد بارها از اطلاعات روی آن استفاده کرد، (مثلا در مواردی که دستورالعمل استفاده از وسیله‌ای وجود دارد) بتواند به راحتی برای مدت طولانی دوام بیاورد. در آخر توجه داشته باشید که تراکت می تواند اولین نقطه شروع و آشنایی شما با مشتریانتان باشد پس در انتخاب نوع طراحی و چاپ آن دقت کنید. طراحی و چاپ تراکت های با کیفیت نشان دهنده ارزشی است که برای مشتریان خود قائل می شوید.